MEET – my Chatbot

In diesem Projekt wird die Entwicklung und der Einsatz eines Chatbots im Rahmen der Lehre erforscht und wissenschaftlich begleitet. Im Rahmen der Transformation des Moduls „ERP Lab Exercises“ in einen skalierbaren MOOC liegt der Einsatzschwerpunkt in der Individualisierung von Interview Simulationen. Hierbei virtualisiert der Chatbot ein nach vorgegebenen Profileigenschaften zufällig generiertes Unternehmen. In einem online geführten Interview kann der Student mit Hilfe eines Leitfadens Fragen an den Chatbot und somit ein virtuelles Unternehmen stellen und den Consulting Prozess besser verstehen und trainieren. Da der Chatbot multiple Unternehmen simulieren kann, haben wir ihn Multi Entity Enterprise Trainer getauft.

Auf den folgenden Seiten finden Sie sowohl die jeweils aktuelle Version des Chatbots für die englische Sprache, wie auch wissenschaftliche Veröffentlichungen.

Hier kommen Sie zum Chatbot.

Wissenschaftliche Veröffentlichungen

2019 | Who Am I and How Many? A Multi-Entity Chatbot as Business-Interview Simulator to Scale Individualized Practical Assignments in MOOCs

Dieser Beitrag wurde auf der jährlichen Konferenz EdMedia + Innovate Learning 2019 in Amsterdam vorgestellt.

Abstract

Despite their growing popularity, MOOCs still suffer from high dropout rates and non-individualized, simple theoretical tasks. To implement individualized practical assignments that keep learners involved still remains a major challenge. This paper presents a multi-entity chatbot that we developed to improve the scalability and individualization of a practical assignment in a MOOC-like online university course. The chatbot serves as a business-interview simulator to prepare students for interviews at the beginning of ERP consulting projects. Besides introducing the architecture of the chatbot and elaborating on its individualization options and limitations regarding specific learning objectives, we further present evaluation results from a test run with 38 students.

Konferenzbeitrag (Englisch)

to be updated

Autoren

Lars Bollweg
Fachhochschule Südwestfalen

Asif Shariar
Fachhochschule Südwestfalen

Robert Stemmermann
Fachhochschule Südwestfalen

Peter Weber
Fachhochschule Südwestfalen

2018 | When Robots Talk - Improving the Scalability of Practical Assignments in MOOCs Using Chatbots

Dieser Beitrag wurde auf der jährlichen Konferenz EdMedia + Innovate Learning 2018 in Amsterdam vorgestellt.

Abstract

Massive Open Online Courses (MOOC) have evolved into a standard educational offer. However, due to limited resources, the individualized provision and evaluation of practical assignments in MOOCs is still a major challenge. The following paper offers insights on how chatbots can help to overcome this limitation by improving the scalability of practical assignments. To do so, we look at available individualization options for assignments and review the documented usage of chatbots in eLearning literature. Further, we report on our findings from a case study, in which we developed, tested and evaluated a chatbot prototype that generates individualized interview experiences for students.

Konferenzbeitrag (Englisch)

When Robots Talk – Improving the Scalability of Practical Assignments in MOOCs Using Chatbots

Autoren

Lars Bollweg
Fachhochschule Südwestfalen

Asif Shariar
Fachhochschule Südwestfalen

Maik Kurzke
Fachhochschule Südwestfalen

Peter Weber
Fachhochschule Südwestfalen